آنچه ديشب در 90 گذشت
تاريخ : جمعه 10 آذر 1391برچسب:, | 12:58 | نویسنده : Amir

برنامه 90 اين هفته در حالي با ذکر خاطره بازي تاريخي ايران و استراليا پخش شد که اين برنامه تا پايان تحت تاثير صحبت‌هاي جنجالي ابراهيم تهامي قرار داشت.


برنامه 90 اين هفته که در روز غير تخصصي‌اش پخش شد، ابتدا با اشاره کوتاه به ديدار تاريخي ايران با استراليا که منجر به صعود تيم ملي به جام جهاني 98 فرانسه شد دقايقي را ميزبان ابراهيم تهامي بود. تهامي يکي از بازيکنان تيم ملي فوتبال در بازي ايران و استراليا بود.

شايد جذاب ترين قسمت برنامه اين هفته همين شروع جنجالي اش بود؛ جنجالي از اين جهت که صحبت‌هاي تهامي تا پايان برنامه با واکنش‌هاي زيادي از سوي افراد مختلف روبرو شد که به گفته مجري برنامه تلفن‌هاي برنامه 90 را پشت سر هم به صدا در مي‌آوردند.

مهمترين صحبت تهامي در برنامه ديشب اين بود که او آرزو داشت که در بازي با استراليا در ترکيب ثابت تيم ملي قرار داشته باشد اما در آخرين لحظه فردي از تهران با کادر فني تماس گرفته و او را از ليست خارج کرده است.

او همچنين گفت که به نظرش نعيم سعداوي آن روز نبايد به ميدان مي‌رفت.

تهامي همچنين از درگيري لفظي دايي و خداداد عزيزي بر سر ميز شام در روز پيش از بازي خبر داد و درباره صحنه گل دوم که پا به پاي عزيزي به سمت دروازه استراليا يورش برد، گفت: دروازه جلوي من خالي بود و اگر من در آن صحنه جاي خداداد بودم به بازيکن کناري پاس مي‌دادم و خودم مستقيما شوت نمي زدم.

بازيکن آباداني اسبق تيم ملي بار ديگر به انتقاد از اتفاقات آن سال پرداخت و گفت: از کل کساني که در بازي با استراليا حضور داشتند فقط من به جام جهاني نرفتيم. مثلا بهنام سراج يا علي لطيفي حقشان نبود که به جام جهاني بروند. حتي بازيکني بود که گچ پايش را باز کردند و او را با خود بردند و از او استفاده هم نکردند. اگر من بودم ايران حتما از گروهش صعود مي‌کرد.

او گفت: مسئله اين است که در آخرين سفر تيم ملي به هنگ کنگ به من گفتند جايي رفته‌ام که نبايد مي رفتم و به همين دليل مرا خط زده‌اند. آن جايي که از آن سخن مي‌گويند من و ميناوند با هم رفتيم. ميناوند داخل رفت و من در آستانه در ماندم. اگر رفتن به آنجا اشکال داشت چرا مهرداد به جام جهاني رفت ولي من نرفتم.

اين صحبت تهامي در ميانه‌هاي برنامه با واکنش شديد ميناوند روبرو شد که درپيامي به برنامه 90 گفته بود که تهامي نبايد اين چنين حرف مي‌زد که باعث شود دل خانواده‌اش بلرزد و همچنين گفت که تهامي بايد باوجدان تر صحبت مي‌کرد.

تهامي در آخرين بخش صحبت‌هايش گفت: مطمئن باشيد کساني که باعث شدند من به جام جهاني نروم را نه در اين دنيا و نه در دنياي ديگر نخواهم بخشيد حتي اگر از من حلاليت بخواهند.

برنامه 90 در ادامه گزارش جالبي از حضور يک بازيکن در ليگ برتر پخش کرد که با استفاده از مدارک معافيت پزشکي برادرش در تيم پيکان بازي مي‌کند.

به دليل آن که فدراسيون فوتبال ايران به عنوان برترين فدراسيون سال آسيا انتخاب شد برنامه 90 با علي کفاشيان که هم اکنون در مالزي به سر مي‌برد ارتباط تلفني برقرار کرد تا درباره اين اتفاق مهم با وي صحبت کند.

کفاشيان در اين رابطه گفت: معيارهايAFC براي انتخاب برترين فدراسيون مواردي مانند برگزاري مسابقات پايه، چشم اندازهاي استاني، آموزش ها و سمينارهاست که هر کدام ضوابط خاص خود را دارد. مطمئنا فدراسيون کشوري مانند ژاپن که 25 سال است که هزينه‌هاي زيادي در فوتبال انجام مي‌دهد برخي از کارهايي را که ما انجام داده‌ايم انجام نداده است که به عنوان برتر انتخاب نشده است. ما در برخي فعاليت‌ها نسبت به کشورهاي ديگر واقعا جلو هستيم.

در ادامه حاشيه‌هاي پيش از ديدار پرسپوليس با ملوان پخش شد و نيز صحبت‌هاي سعيد شيريني سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس در انتقاد به مسئولان باشگاه ملوان پخش شد که معتقد بود آنها با صحبت‌هاي خود پيش از مسابقه و اهداي هديه به مهدي مهدوي کيا عليه پرسپوليس جنگ رواني راه انداخته و اقدام غير حرفه‌اي انجام دادند.

در واکنش به پخش اين گزارش صادق درودگر، مدير عامل باشگاه ملوان روي خط برنامه آمد و با انتقاد شديد از سرپرست باشگاه پرسپوليس و مدير عامل اين تيم، با لحني کاملا غير دوستانه گفت: آدم‌هايي که در زندگي‌شان فقط برخورد فيزيکي را ياد گرفته‌اند و با کار فرهنگي بيگانه اند وقتي از کسي تقدير مي‌شود ناراحت مي‌شوند چون خودشان اين کار را بلد نيستند.

وي در ادامه با تمجيد از مالک باشگاهش گفت: بايد از آقاي هدايتي تشکر کنيم که در فوتبال هزينه مي‌کند و نيز به هر کس که براي کشور افتخار آفريني مي‌کند و در رقابت‌هاي المپيک مدال کسب مي‌کند هديه مي‌دهد.

مجري برنامه 90 در واکنش به اين صحبت درودگر از او پرسيد که آقاي هدايتي چرا به جاي هديه دادن به بازيکنان تيم‌هاي ديگر و رشته‌هاي ديگر پول طلبکاران باشگاه استيل آذين را نمي‌دهد.

در ادامه اين صحبت‌ها تعداد زيادي از بازيکنان و کادر فني سابق استيل آذين که از اين باشگاه طلب داشتند با برنامه تماس گرفتند و اعلام کردند که طلبشان هنوز وصول نشده است. يکي از اين افراد هومن افاضلي بود که گفت: من هرگاه از جايي بيرون مي‌روم ديگر درباره‌اش صحبت نمي‌کنم اما حالا مجبورم که درباره استيل آذين حرف بزنم. ماشالله آقاي هدايتي زورش زياد است ولي من يک مربي معمولي‌ام. قرارداد من با اين تيم 150 ميليون تمان بود که کميته انضباطي راي داد که حق و حقوقم تا زماني که در اين تيم بوده‌ام پرداخت شود ولي متاسفانه چنين اتفاقي رخ نداد.

سوالي که برنامه 90 در اين هفته از بينندگانش پرسيد اين بود که به نظر آنها تيم ملي فوتبال در پايان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در چه جايگاهي قرار مي‌گيرد. از بين بيش از يک ميليون شرکت کننده در اين مسابقه 51 درصد به حضور تيم ملي در پلي آف راي دادند، 29 درصد اعتقاد داشتند که تيم ملي مستقيما به جام جهاني صعود مي‌کند و 20 درصد هم به حذف تيم ملي راي دادند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ