ثبت روز ملي فوتبال به نام بابي رابسون
تاريخ : چهار شنبه 27 دی 1391برچسب:, | 20:2 | نویسنده : Amir

در انگليس به افتخار بابي رابسون روزي به نام روز فوتبال ثبت ‌شد.


به نقل از ساکرنت، به مناسبت يکصد و پنجاهمين سالگرد تاسيس اتحاديه فوتبال انگليس، روز 10 آگوست (19 مرداد 92) به نام مردي ثبت خواهد شد که تيم ملي انگليس را به نيمه نهايي جام جهاني 1990 رساند و خدمات بسياري را به فوتبال انگليس و دنيا رساند.

سر بابي رابسون که در سال 2009 پس از يک دوره طولاني مبارزه با سرطان در سن 76 سالگي درگذشت، بنيادي خيريه سرطاني را تاسيس کرد که اکنون «السي»، همسر وي آن را اداره مي‌کند.

السي رابسون در اين مورد گفت: خيلي خوشحالم که اتحاديه فوتبال انگليس با ما همکاري مي‌کند. از نخستين روزي که باب اين بنياد را تاسيس کرد، اتحاديه فوتبال انگليس با ما همکاري کرد. آنها همواره ما را حمايت کرده‌اند. باب هيچ گاه علاقه کودکانه خود به فوتبال را پنهان نکرده و اينکه با نامگذاري يک روز او را گرامي بدارند ارزشمند است.

رابسون ايپسويچ تاو انگليس، آيندهوون هلند، پورتو پرتغال و بارسلونا اسپانيا موفق به فتح جام شده است. او با باشگاه متوسط نيوکاسل يونايتد انگليس نيز 2 سال پياپي راهي جام باشگاه‌هاي اروپا شد. در جام جهاني 1986 مکزيک با تيم ملي انگليس موفق به رسيدن به يک چهارم نهايي شد و در جام جهاني 90 نيز با اين تيم به نيمه نهايي رسيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ